Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Pozycjonowanie Krakow - poznaj więcej szczegółów o tej usłudze

Znamy 3 kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Dziecka czy finały Pucharu Świata w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków należy zainicjować je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Następny rodzaj pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest też to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– obuwie sportowe puma Axis białe sklep online,
– golarka Philips S1310/04 srebrna,
– telefon Huawei P8 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– państwo (np. “producent obuwia Polska”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Wilda”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do odbiorców zamieszkujących w danym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wówczas, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]