Pragniesz poznać więcej informacji o audycie sklepu internetowego? Zajrzyj na https://seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację spółki, przedsiębiorstwa czy firmy pod kątem różnych aspektów, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie perspektyw dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, oceniająca różne jej aspekty, jak kod strony, strukturę nagłówków, metadane, prędkość wczytywania się strony i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Oprócz samego zestawienia błędów oraz nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone też zalecenia co do rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO bada witrynę internetową pod kątem użyteczności, treści na stronie, zgodności ze standardami W3C, a także bezbłędności kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by wskazała ona wszelkie błędy na stronie oraz – co istotne – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Audyt SEO – wiele problemów zdoła spostrzec tylko specjalista w danym obszarze
Online można znaleźć mnóstwo narzędzi oraz stron, dzięki którym można natychmiast i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Pozytywy tej opcji? Szybkość i cena. Wady? Jest ich sporo. Darmowe narzędzia bądź też wersje testowe z niewielką paletą opcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już przyuważą pewne nieprawidłowości na stronie, to zwykle nie wszystkie. Dużo problemów (przykładowo w kodzie) zauważyć można tylko w trakcie analizy przeprowadzonej przez specjalistę w danym obszarze, a nie oprogramowanie.
Na audyt SEO realizowany przez agencję trzeba poczekać zazwyczaj od kilku dni do około 30 dni. Termin na przekazanie analizy powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie newralgiczne problemy kryjące się na stronie. Jeżeli strona była uruchomiona na platformie pokroju Magento czy Shoper lub na bezpłatnym szablonie, to problemów do poprawy może być sporo. Jeśli strona wolno się ładuje i nie ma w zasadzie żadnej widoczności na ważne dla klienta frazy, to też są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym rozwiązaniem.
SEO audyt – co ujawni, jeżeli będzie zrealizowany starannie
Odpowiednio wykonany audyt SEO może wykryć szereg błędów strony, w szczególności:
- powolne wczytywanie się witryny w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się różnych elementów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- powody słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
- brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- słaba jakość treści na stronie,
- jakość kodu witryny,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak albo nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)
.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]