O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do opracowanych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakładane są one za stosowanie w pozycjonowaniu niedopuszczanych przez Google metod.
Filtr Google i co dalej?
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują duży spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać całkowitym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotkać możemy jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do momentu aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad wytyczonych przez Google.