Szukasz pomocy firmy SEO? Dobrze trafiłeś!
Przedsiębiorstwa i właściciele stron internetowych, którzy marzą o tym, by dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań . Nie dysponując kwalifikacjami w kwestii SEO i nie śledząc regularnie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać prawidłowo i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam również osoby od copywritingu, programowania, projektowania graficznego oraz kampanii Google Ads, które służą rzeczową pomocą w tych sferach.
Firma SEO – przejrzystość jej prac to istotny aspekt
Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych oraz reklamowych, co roku wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, że ma ona duże doświadczenie i może bez trudu zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach dodają zakładkę z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę warto przeanalizować opisy takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to dla jakich branż pracowała i z jakimi trudnościami się mierzyła. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: informuje o harmonogramie zadań na zbliżające się tygodnie, jak również przesyła raporty z wykonanych działań i ich następstwa.
Kolejna istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o pomocnicze dane o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie można wyszperać tak po prostu online, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO czy o kluczowych dla klienta produktach albo usługach, które pragnie wypromować.
Opłata za usługi agencji SEO – których ofert się wystrzegać
Z nieufnością powinno się podejść do firm SEO, które proponują współpracę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 lub Top10). To w dalszym ciągu często proponowany sposób rozliczeń, lecz wiąże się ze sporym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać natychmiastowe rezultaty łamiąc standardy określone przez Google. Stale uaktualniany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych klientowi, dlatego dobra firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Co do opłaty za usługi agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby opracować szczegółowy audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszystkie wymienione w nim sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele mniejsze.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]