Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Pomimo starań, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.
Jak działa filtr Google
Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może poważnie uszczuplić kapitał przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.